۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۱

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ کتابخوانی مسئولیت سنگینی دارند

اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ کتابخوانی مسئولیت سنگینی دارند

رشت- مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه معرفی کتاب و کتابخوانی از سوی رسانه‌ها بسیار اهمیت دارد، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ کتابخوانی مسئولیت سنگینی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر یاسر تقوی عصر دوشنبه در نشست کتاب خوان خبرنگاران و آئین رونمایی از یک عنوان کتاب در حوزه رسانه اظهار کرد: خبرنگاران سنگربانان اطلاع رسانه و جهت دهی افکار عمومی هستند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در فرهنگ سازی موضوعات مختلف، افزود: اثرگذاری رسانه در ابعاد مختلف انکارناپذیر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه معرفی کتاب و کتابخوانی از سوی رسانه‌ها بسیار اهمیت دارد، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ کتابخوانی مسئولیت سنگینی دارند.

تقوی با بیان اینکه کتاب سرمایه ارزشمند جامعه برای تعالی و رشد است، اضافه کرد: رشد، پرورش و تعالی اجتماعی از مسیر کتابخانه ها می‌گذرد.

وی با بیان اینکه آمارها در حوزه کتابخوانی نگران کننده است، افزود: تقویت زیرساخت‌های کتابخوانی در گیلان بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه میزان شاخص برخورداری از زیرساخت‌های کتابخوانی در استان پایین است، اضافه کرد: تعدد کتابخانه ها میزان مطالعه و گرایش مردم به کتاب را افزایش می‌دهد.

گفتنی است، چند نفر از خبرنگاران گیلان به تفکیک به معرفی کتاب پرداختند و در پایان از اصحاب رسانه و خبرنگاران تجلیل صورت گرفت.

کد خبر 5861668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha